"Dla wielu Polaków synonimem piwa jest właśnie Żywiec. Marka swoją mocną pozycję zawdzięcza przede wszystkim; niezmiennej wysokiej jakości, wielowiekowej tradycji, szacunku dla historii browaru i szeroko rozumianej promocji.
Od połowy XIX wieku warzone niezmiennie w Żywcu, pod bacznym okiem pokoleń piwowarów. Nagradzane i przedstawiane za wzór na całym świecie, opatrzone oryginalną etykietą z tańczącą parą. Marka ta zawiera wszystkie najważniejsze elementy historycznych znaków browaru. Nie ma w Polsce drugiego takiego piwa, które pod tą samą etykietą produkowane byłoby niezmiennie od tylu lat.
W Browarze w Żywcu piwo warzone jest od połowy XIX wieku i warto przypomnieć, że równie długa jest też historia żywieckiego marketingu. Reklamy Żywca znajdziemy w archiwalnych egzemplarzach przedwojennego "Ilustrowanego Kuriera Codziennego"i "Czasu". W archiwach z tamtego okresu odnaleźć można także plakaty i ulotki reklamowe z browaru w Żywcu. Tak jak obecnie, w eleganckich restauracjach patronackich w Warszawie i Krakowie produkty żywieckiego browaru oferowano jako polską markę Premium. Współcześnie Żywiec to marka, która wyróżnia się inteligentnymi i dowcipnymi kampaniami reklamowymi. Najbardziej znane i pamiętane są kampanie prasowe i billboardowe. Takie hasła, pisane na białym tle charakterystyczną "żywiecką" czcionką, jak "Za tych, co nad morzem", "Żywiec Maj Love", "Lepszy Żywiec w garści niż na plakacie" czy "Polakom gratulujemy Żywca" weszły zarówno do annałów polskiej reklamy, jak i do języka potocznego.
Warto też przypomnieć, że wraz z kolejnymi falami emigracji, żywieckie piwo wędrowało za Polakami po całym świecie, między innymi do Francji i Wielkiej Brytanii. Obecnie marka Żywiec stanowi 58 % eksportu polskich marek piwa. Dla wielu Polaków stała się symbolem polskości. Potwierdzają to badania znajomości marki przeprowadzone przez Krajową Izbę Gospodarczą wraz z Ministerstwem Gospodarki. Żywiec zajął w nich trzecie miejsce - zarówno w rankingu polskich marek zasługujących na miano narodowych (43% wskazań), jak i pośród marek uważanych przez konsumentów za najsilniejsze i najbardziej wartościowe (39%). Natomiast w badaniach "Wprost" i Instytutu Marki Polskiej, Żywiec jest wymieniany jako trzecia najbardziej lubiana i ceniona polska marka, zaraz po Wedlu i Hortexie. W konkursie "Superbrands", opartym na badaniach SMG/KRC A Millward Brown Company, Żywiec jest siódmą najbardziej popularną marką w Polsce tuż po Coca-Coli i Mercedesie.
Obecnie Żywiec jest konfekcjonowany w butelkach, 0,33 l, 0,5 l, i 0,65 l oraz specjalnych wytłaczanych puszkach o pojemności 0,5 l. W gastronomii Żywiec jest sprzedawany w kegach o pojemności 20, 30 i 50 l.|"
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń